Ingredienser:
- 900gr Jordbær
- 100gr Solbær
- 1kg Sukker
- 100gr vanillesukker
- 1 brev geleringspulver
Arbejdsgang:
- Jordbærrene renses og de store skæres i kvarte.
- Disse smides ned i en stor gryde sammen med sukker og vanillesukker og oven på dette, tilsætte de skyllede solbær – gryden sættes på blusset som tændes på svag varme og der røres jævnligt rundt i gryden.
- Når massen når kogepunktet skal der skrues ned for varmen og geleringspulveret tilsættes.
- Når massen har simret (endelig ikke kogt) i 10-15 minutter, hældes denne på rene og atamon-behandlede patentglas og smides i køleren.
Nu sidder du og tænker: “Hey, det der er jo ren kopi – det er jo stort set den samme opskrift, som jordbærmarmeladen og jordbær/rabarbermarmeladen!” ………. og ja, du har ganske ret og har forhåbentlig nu fået en aha-oplevelse 😉
Vær kreativ og skab dine egne marmelader, det er jo åbenbart ikke sværere end, at det fremstår som “ren kopi” ;-))
