Ingredienser:

  • 900gr Jordbær
  • 100gr Solbær
  • 1kg Sukker
  • 100gr vanillesukker
  • 1 brev geleringspulver

 

Arbejdsgang:

  • Jordbærrene renses og de store skæres i kvarte.
  • Disse smides ned i en stor gryde sammen med sukker og vanillesukker og oven på dette, tilsætte de skyllede solbær – gryden sættes på blusset som tændes på svag varme og der røres jævnligt rundt i gryden.
  • Når massen når kogepunktet skal der skrues ned for varmen og geleringspulveret tilsættes.
  • Når massen har simret (endelig ikke kogt) i 10-15 minutter, hældes denne på rene og atamon-behandlede patentglas og smides i køleren.

Nu sidder du og tænker: “Hey, det der er jo ren kopi – det er jo stort set den samme opskrift, som jordbærmarmeladen og jordbær/rabarbermarmeladen!” ………. og ja, du har ganske ret og har forhåbentlig nu fået en aha-oplevelse 😉

Vær kreativ og skab dine egne marmelader, det er jo åbenbart ikke sværere end, at det fremstår som “ren kopi” ;-))